Najčastejšie otázky klientov, keď sa začíname rozprávať o investovaní.
Pri väčšine klientov sa spustí smršť rovnakých otázok. Či musia vkladať stále rovnakú sumu? Či môžu poslať viac alebo menej peňazí? Čo ak jeden mesiac platbu vynechajú? Keby potrebujú vybrať, ako dlho to trvá? Akú sumu dostanú, keby vyberajú predčasne?
Tieto otázky plynú možno z neskúsenosti s investovaním alebo z jednej jedinej skúsenosti, a to s investičným životným poistením. Tam ste museli poisťovni posielať každý mesiac pravidelne rovnakú sumu. Neposlali ste pár platieb, poisťovňa zmluvu zrušila a „investícia“ dopadla pri predčasnom zrušení celkom neslávne. Dostupnosť peňazí bola tiež biedna, niekoľko týždňov až mesiacov. O nákladovosti a výbere fondov sa ani nemusíme baviť. Vlastne protipól investovania.
Ešte vo svojich poradenských začiatkoch nás učili, že všetky tieto negatíva sú vlastne výhody. Že klienti potrebujú mať povinnosť platiť zmluvu pravidelne, inak ju platiť nebudú. Že obmedzená dostupnosť peňazí ich pri investovaní udrží dlhšie. Ešte sa spomínala aj vyššia bezpečnosť, uff. Totálna blbosť.
Investovanie je jednoduché a flexibilné. Žiadna povinnosť platiť dohodnutú sumu, žiadna pravidelnosť, žiadne upomienky za neplatenie. Jeden mesiac môžem poslať viac, ďalší menej, tretí vynechám, je to úplne jedno. Dostupnosť peňazí približne do týždňa. A viete čo? Ono to funguje.
Väčšina klientov má nastavené trvalé príkazy a investuje pravidelne. Často pošlú aj niečo navyše. Predčasné výbery? Minimálne. Dokonca klienti s investíciami patria k tým najlojálnejším. Investovanie má byť o slobode a transparentnosti, nie o zväzovaní a striktných pravidlách.